Co je Taichi čchi-kung

Taichi čchi-kung

Čchi-kung jako takový patří mezi bojové umění. Existují však různé směry a sestavy čchi-kungu a mezi ně patří i Taichi čchi-kung. Na rozdíl od klasického čchi-kungu se v Taichi čchi-kungu nevyučují bojové techniky, jde spíše o pomalou meditaci v pohybu.

Čcchi-kung obsahuje řadu technik a praxí, které nenásilně rozhýbají klouby a rozproudí v nich krev a energii, počínaje pohyby čchi-kung a sestavou auto-masáže, přes práci s dechem, po techniky vnitřní práce s energií. Pro správné postavení kloubů a držení těla je také potřeba osvojit si přirozený postoj čchi-kung, v němž je tělo uvolněné a váha rovnoměrně rozložená tak, aby se některé části těla nepřetěžovaly na úkor jiných.

Pravidelným cvičením se tělo postupně mění, vzrůstá jeho pohyblivost. Díky pomalým pohybům v souladu s hlubokým dýcháním se rozproudí zablokovaná čchi (životní síla) v hlavních energetických centrech a viditelně se uvolní nahromaděný stres a napětí po celém těle. Vrací život a pohyb do všech vnitřních orgánů a tkání a podporuje volný pohyb krve a čchi. Má také pozitivní účinky na psychiku, protože zklidňuje a uvolňuje nervovou soustavu.

Pohyby Taichi čchi-kungu jsou pomalé a napomáhají tomu, aby uvolnily tělo, rozproudily v něm energii a postupně rozpustily bloky a omezení v jejím proudění. Zlepšují rovněž proudění tekutin v těle, aniž by zatěžovaly srdce. Ač se pohyby čchi-kungu zvenku jeví jako fyzické cvičení, jsou velmi účinným vnitřním cvičením, protože se při nich tělo, energie a mysl pohybují ve vzájemném souladu. V uvolněném těle se uvolní energie a uvolní se a zklidní také naše mysl.

Dýchání je klíčem k dlouhému životu. Vrací život a pohyb do všech vnitřních orgánů a tkání a podporuje volný pohyb krve a čchi.  Má také pozitivní účinky na psychiku, protože zklidňuje a uvolňuje nervovou soustavu.

Postoje čchi-kungu se zvenku jeví staticky, uvnitř jsou však velmi dynamické. Rozproudí v těle energii, posílí tělo a nabijí ho energií. Naše energetická kapacita tím postupně vzroste a zvýší se i rezervy čchi, kterou pak můžeme v případě potřeby čerpat.

Meditace, relaxace a práce s myslí nás učí zklidnit svou mysl a cvičit ji v bdělosti a uvědomování. Pomůže nám to lépe vnímat, jak na tom jsme a kolik máme energie a zachovat se podle toho.

Meditační techniky nás učí pěstovat bdělost a soustředění. Vedou nás k tomu, abychom byli teď a tady, netrápili se tím, co bylo, ani se neobávali toho, co přijde. Ukazují nám, jak nebýt obětmi okolností, ale jak vzít život do svých rukou, brát věci takové, jaké jsou a dělat svobodná rozhodnutí.

Cvičení, které my budeme cvičit je "Sestava 18 forem velkého předělu", kdy jednotlivé formy (cviky) na sebe plynule navazují a harmonizují celé tělo. Tato sestava je vlastně plynulou meditací v pohybu a je určena především ženám, protože podporuje jejich ženskost, sexepeel, uvolněnost a napomáhá harmonii ženské a mužské energie v nás.

Meditace v pohybu

Pro koho je toto cvičení vhodné

Taichi čchi-kung je meditatace v pohybu, která je určena pro každého, kdo chce udělat něco pro své zdraví, více poznat sám sebe a propojit se více se svým tělem i intuicí.

Čchi-kung je určen dospělým ženám a mužům od 18 let - 90 let, bez výrazných zdravotních omezení, zejména střední a starší generace může pociťovat harmonizující a léčivé účinky cvičení na svůj organismus a celkové zklidnění mysli. Čhi-kung je určen pro všechny, kdo cítí potřebu pro sebe něco udělat a je otevřený "novým", ačkoliv již tisíciletími prověřeným cvičením. Je vhodný pro ty, kteří nevyhledávají rychlé nebo adrenalinové sporty a hledají něco klidnějšího, kde by se více propojili se svým tělem a energií. To ale neznamená, že se tyto aktivity nedají s čchi-kungem kombinovat, naopak jde o vyvažující protipól, který je žádoucí.

Kurz je koncipován do 10 lekcí, které na sebe plynule navazují.

Během kurzu se naučíte nejen celou sestavu, ale také se budete učit vědomě vnímat a poslouchat svoje tělo. Vaše tělo a klouby budou postupně získávat větší pohyblivost, budete se také učit koncentraci a meditaci, začněte více vnímat potřeby svého těla.

Při pravidelném cvičení se postupně propojíte sami se sebou.

Na toto cvičení není nutná žádná předchozí zkušenost, ani žádné fyzické předpoklady. Jedná se o jednoduché, jemné, ale zato účinné cviky, které zvládne každý.

Navenek se toho bude dít velmi málo, ale to pravé bohatství budete postupně nalézat uvnitř sebe.

Předností těchto kurzů je malý počet lidí a individuální přístup lektorky ke každému cvičícímu.

Cvičíme v příjemném a inspirativním prostředí Studia Yoga ToBe na Spořilově


Počet míst (max. 8) je vzhledem k velikosti prostoru omezen.


Pokud ještě bude volné místo v kurzu, můžete se připojit i později.


Kontaktní formulář: